اهلِ یقین

شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهلِ یقین است .امام (ره)

اهلِ یقین

شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهلِ یقین است .امام (ره)

از دست دادن با فرح پهلوی تا شهادت در خط مقدم + تصاویر

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۰۳ ب.ظ

نام پهلوان «سعید» برای قدیمی‌ها، بزرگان ورزش و باستانی کاران، حکایت از نوجوان معصومی دارد که با سن کم‌اش، شهرت و آوازه بسیار داشت.



سعید یکی از سرامدان و نخبگان ورزش باستانی بود. پیش از انقلاب در سن هفت سالگی بازوبند پهلوانی گرفت و با عنوان پهلوان کوچولوی پایتخت، وارد گود روزخانه شد، در حالی که ورود بچه‌ها به گود عرف نبود. وقتی انقلاب شد تحت تأثیر کلام امام (ره) تصمیم گرفت به نشانه اعتراض به پهلوی تا مدت‌ها وارد گود نشود. عکس‌هایی را که با سردمداران آن زمان داشت، پاره کرد و نام خود را وارد لیست ورزشکاران معترض به پهلوی‌ها کرد.


 در‌‌ همان سن کم نه سالگی به زیارت امام (ره) رفت و این دیدار او را از این رو به آن رو کرد. بعد‌ها در سال ۶۲ با دستکاری شناسنامه‌اش در ۱۴ سالگی به جبهه رفت و در کنار دفاع از کشور درجبهه ورزش باستانی را ترویج کرد. چه بسیار افرادی که می‌گفتند مگر جبهه گود زورخانه است؟! اما او کاری کرد که این ورزش در پادگان دوکوهه نهادینه شود. صبح‌ها رزمندگان جمع می‌شدند و ورزشکاران و باستانی کار‌ها به حرکات نرمشی می‌پرداختند. روحیه رزمندگان با کارهای سعید بالا می‌رفت و نشاط به آن‌‌ها توانی دو چندان می‌بخشید.


پهلوان «سعید طوقانی» پهلوان کوچولوی پایتخت، در ۲۲ اسفند ۶۳ در شرق دجله به فیض شهادت نایل آمد. روحش شاد

وصیت نامه شهید سعید طوقانی

«دوست دارم پیرو حسین (ع) باشم»

بسم الله الرحمن الرحیم
 با درود و سلام بر انبیا و اولیا معصومین علیه السلام خصوصا چهاردهمین ولی مطلق و معصوم بر حق منجی عالم بشریت حجه ابن الحسن العسکری (عج) و نائب عزیز آن بزرگوار ابراهیم زمان و بت شکن عصر روحی له الفدا و صلوات و رحمت بر روح پر فتوح شهدای بخون غلطیده که به رفیق اعلی پیوستند و از غیر حق گسستند و لایق مرزوق شدن عندالرب گردیدند و طلب شفای عاجل جانبازان اسلام از کسی که اسم او شفای قلوب و عابدان است و استدعای صبر جمیل و اجر جزیل بر بازماندگان شهدا و جانبازان که چشم و چراغ این ملتند، پدر و مادر عزیز و بزرگوارم را که بر من حقوق و منتهای بی‌شمار دارند سلام صمیمانه می‌رسانم و امیدوارم از خطایا و لغزشهای بنده درگذرند و همانگونه که خانواده شهدا بر فقدان پسرانشان و برادرم صبر و شکیبایی نمودند بر شهادت من که همچون او آن‌ها را دوست دارم که پیرو سالار شهیدان و سرور آزادگان حسین بن علی (ع) باشم و انشاالله به این آرزویم که ادامه خط برادران عزیزم بود و رضای خدا و امام زمان (عج) و امام امت در آن است برسم و نیز حلیم و بردبار باشید و خوشحال باشید که امانتی که خدا به شما داده بود به خوبی باز گرداند و انشاالله بتوانیم سبب افتخار و شفاعت شما در آخرت که خانه اصلی و حقیقی است باشم و از شما و همه می‌خواهم که شدیدا مقلد و متعبد امام امت باشید و دوستی و دشمنی و حب و بغض و همه اعمالتان را بر محور امام امت و سخنان و رفتار و کردار او قرار دهید و در فتنه‌ها و گیرودار‌ها تمسک به این حبل متین و نماینده صراط مستقیم که شما را بیشتر از خودتان دوست دارد و اختیارتان را بیشتر از خودتان دارد نمایید تا از بلا‌ها و آزمایشات 

سرافراز و با رضای حق بیرون آیید و کاری نکنید که لیاقت یاوری امام زمان را از دست بدهید تا می‌توانید مراقب و محاسب اعمال و احوال خودتان باشید و خود را در محضر خدا حس کنید که اگر شما او را نمی‌بینید او شما را می‌بیند و رئوف و رحیم و قادر و قهار است و حلم و صبر او شما را ظلوم و جهول نکند.
 
هر که باشد ز حال ما پرسان همه را یک به یک سلام برسان
 خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار
 
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته 


سعید طوقانی ۶۳/4/14 ساعت ۱۲:30
شهید بی‌مزار سعید طوقانی
تاریخ شهادت: ۶۳/12/22
محل شهادت: عملیات بدر


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۱
محمود جانقربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی