همزمان با تغییرات در جوامع بشری بسیاری از واژگان و تعاریف حقوقی و غیر آن تغییر یافته است، در جهان کنونی که ریاست جمهوری یکی از بزرگترین کشورهای جهان در دستان افرادی لوده و فاقد شخصیت جهت سکانداری یک کشور است چگونه می‌توان انتظار داشت بسیاری از عناوین مهم در تاریخ بشریت کاملا در عمل بالعکس نام آن است.

منظور حقوق بشر است که مهمترین رکن حقوق افراد در تعامل با دولت یا دولت‌ها است. ما در عصر حاضر شاهد حقوق بشری هستیم که صرفا اگر حقی از آمریکا و متحدانش تضییع گردد کاربرد دارد و نهادهای متولی بین المللی در دفاع از آن از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، مانند سازمان ملل متحد که عملا به یکی از بی خاصیت ترین نهادهای دنیا تبدیل گردیده است و صرفا هر از چند گاهی شاهد صدور بیانیه‌های آن سازمان هستیم که خصوصا در سال‌های اخیر در ضعیفترین موضع خود است.

حال وفق حقوق بشر آمریکایی اگر هر شخص و یا کشوری کوچکترین مخالفتی با رژیم جنایتکار آمریکا و اسراییل غاصب از دیدگاه حقوق بشر آمریکایی فاقد هر گونه حق و حقوق است. مثال روشن این جریان وضعیت یمن و یمنی‌ها است که با توجه به کشتار وسیع نهادهای بین المللی چشمان خود را بر آن بسته‌اند، چون با ماهیت حقوق بشر آمریکایی تضاد دارد، اصولا در حقوق بشر آمریکایی جای ظالم و مظلوم تغییر یافته و این تغییر مضحک مورد تایید مجامع بین المللی است. این است تعریف و ماهیت حقوق بشر آمریکایی