اهلِ یقین

شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهلِ یقین است .امام (ره)

اهلِ یقین

شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهلِ یقین است .امام (ره)

 

  •  
  •  
اعلامیه حقوق بشر به عنوان مفهومی جهان شمول پس از جنگ جهانی به دلیل جنایتهای صورت گرفته در این نبرد خانمان سوز و گسترده در سال ۱۹۴۸رسما توسط مجمع عمومی ملل متحد در پاریس تصویب و اعلام شد.

 

به گزارش عصر همدان، از آن تاریخ تاکنون این اعلامیه دست مایه اساسی برای بهره برداری گسترده زورمداران و کشورهای متوحشی که هیچ ارزشی برای هیچ نوعی ازبشر قائل نیستند قرار گرفته است.

اساس اعلامیه حقوق بشری در حالی در واکنش به جنایتهای بی سابقه جنگ جهانی دوم بنا گذاشته شد که پیش از آن و از آغاز عصر روشنگری در دنیای غرب فلاسفه آنگلوساکسون با تلاش در جهت تضعیف دین و قوانین دینی به دنبال حاکمیت حقوق انسان مدارانه و اومانیستی در عرصه تفکر و اندیشه بودند.

مسئله اعلامیه حقوق بشر خود از زمانی و از جایی آغاز شده بود بعدها دلیل و علت بسیاری از کشتارهای وسیع شد.

به عبارت دیگر آنان که اعلامیه حقوق بشر را تدوین کردند مبنا و اساس این اعلامیه را بر اساس تفکراتی بنا نهادند که این نگرش خود بوجود آورنده جنگ جهانی دوم بر محوریت اصالت سود ، لذت و و در یک کلام اصالت انسان بوده است.

حقوق بشر غربی و آمریکایی بر محوریت اصالت سود،قدرت و لذت هیچ محدوده ای جز ارضای نفس و نفسانیت انسان بریده از خدا برای خود نمیشناسد.

در حالی که اعلامیه حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ در ظاهر واکنشی به جنگ و خونریزی شنیع جنگ جهانی بود اما در باطن کسانی این اعلامیه را برای بشر نوشتند که خود جانیان و بانیان اصلی جنایتهای جنگ جهانی بودند.

آمریکایی که خود برای اولین بار بدون اینکه ضرورتی داشته باشد با استفاده از دو بمب اتمی جان صدها هزار نفر و چندین نسل را در ژاپن گرفت یکی از نویسندگان اصلی این اعلامیه بشمار میرفت.

پس از تصویب این اعلامیه همواره حقوق بشر و مبحث آزادی و حقوق انسانها دست آویز و ملعبه ای بسیار مهم و البته تکراری برای فشار آمریکا بر کشورهای مستقل بدل شده است.

آمریکا به عنوان تنها استفاده کننده از سلاح کشتار جمعی اتمی،عامل و اساس بسیاری از کودتاها در جهان،دارای سابقه کشتار فجیع در جنگ ویتنام و ناقض تمامی اصول بنیادین و ابتدایی نوع انسان در سراسر گیتی امروز به مدد بوق های رسانه ای خود مدعی حقوق بشر است.

ایران عزیز که همواره به دلیل جایگاه  ژئواستراتژیک در قرنهای گذشته مورد طمع استعمارگران قرار داشته پس از جنگ جهانی اول رفته رفته موقعیتی مهم در محاسبات استعمارگر قرن  اخیر یعنی آمریکا پیدا کرد.

در بیش از صد سال گذشته همواره حقوق بشر ایرانیان مورد تعدی و تجاوز آمریکا بزرگترین ناقض قوق بشر قرار گرفته است.

در سالهای پیش از انقلاب اسلامی آمریکایی ها با ایجاد و حمایت از حکومت دست نشانده و دیکتاتور در ایران به نوعی حقوق بشر ایرانیان را مورد تعدی قرار دادند و در سالهای پس از انقلاب با حمایت از تعدی ، ترور و تجاوز کشور عراق این دشمنی را به نقطه ای آشکار و غیر قابل انکار ارتقا دادند.

از هفتم تیر تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتلعام و کشتار انجام شد؟ چقدر زن، کودک، عالِم، سیاستمدار، بهوسیلهی عوامل آمریکا آماج این جنایتها قرار گرفتند؟ اگر طرّاح این حوادث هم سرویسهای امنیّتی آمریکا و غرب نبودند، حدّاقل کمککننده بودند؛ حدّاقل تشویقکننده بودند. این دشمنها را بشناسیم.

این سخنان رهبر انقلاب سر آغاز حرکتی به نام هفته حقوق بشر آمریکایی در کشور در جهت شناساندن جنایتهای آمریکا یا همان نام اصلی آن یعنی حقوق بشر آمریکایی شد.

جنبش وحرکتی که سعی دارد واقعیت و ماهیت اصلی شعارهای فریبنده و پروپاگاندای رسانه ای استکبار در خصوص حقوق بشر را آشکار کند.

حقوق بشری که مبنایش اصلات سود ، لذت و قدرت برای بشر آمریکایی است نتیجه ای جز جنایت برای ایرانیان و مسلمان نخواهد داشت.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۰۷
محمود جانقربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی