اهلِ یقین

شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهلِ یقین است .امام (ره)

اهلِ یقین

شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهلِ یقین است .امام (ره)

به بهانه هفته «حقوق بشر آمریکایی»؛

 

هدف از نامگذاری هفته «حقوق بشر آمریکایی» چیست؟

یکی از اهداف مقام معظم رهبری نسبت به نامگذاری یک هفته در طول سال تحت عنوان هفته «حقوق بشر آمریکایی» یادآوری جنایات ضد بشری دولت آمریکا در ایران و جهان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت کریمه، ترور نافرجام مقام معظم رهبری، شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی، شهید محراب، بمباران سردشت و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس!!

جنایات تلخ و هولناکی که در فوق به آن ها اشاره شد، از 6 تا 12 تیرماه، علیه ملت ایران، توسط افرادی صورت گرفته است که با این ملت دشمن خونی بوده و هرگز با آنها کنار نخواهند آمد؛ همان افرادی که دَم از حقوق بشر می زنند، در حالیکه خود بویی از آن نبرده اند.

این جنایات به قدری هولناک و غم بار بودند که هیچ گاه از خاطر ملت ایران زدوده نخواهند شد، چراکه با گذشت چند سال از این جنایت دهشتناک آثار هولناک ناشی از آن هنوز التیام نیافته است! لذا هنوز هم که هنوز است قلب ملت ایران با مرور آن خاطرات تلخ آکنده از غم و اندوه می گردد.

لذا لازم و ضروری است که مسئولین از طریق تریبون و رسانه های جمعی و... این جنایات را فریاد بزنند تا نسل جوان، جنایات هولناکی که آمریکای خونخوار علیه ملت ایران انجام داده است را با تمام وجود درک کرده و دشمن دیرینه و خونی خود را بیشتر بشناسند.

همان گونه که رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) فرموده اند؛ دنیایی که چشم بر این جنایت‌های وقیحانه می‌بندند،نمی‌تواند ادعا کند که طرفدار حقوق بشر است و نمی‌تواند امیدوار باشد که خواهد توانست با تروریسم رو به رشد در دنیا مقابله کند،اینها خود مشوق تروریسم‌اند.

در همین راستا خبرنگار کریمه، با چند تن از همشهریان عزیز قمی به گفتگو نشست که خواندنش خالی از لطف نیست.

زهرا خلیلی یکی از شهروندان قمی، در پاسخ به این سوال که آیا می داند هفته حقوق بشر آمریکایی، کی و چه حوادث ناگواری در آن رخ داده است، گفت: اطلاع چندان دقیقی از آن ندارم، فقط می دانم که ترور نافرجام رهبر عزیزمان که موجب شد تا دست مبارکشان دچار آسیب گردد، نمادی از حقوق بشر آمریکایی است.

وی افزود: اما این آمریکای خونخوار، آنقدر جنایات وحشتناک در طول تاریخ خود به ثبت رسانده که محال است نه تنها از ذهن ملت ایران، بلکه از ذهن جهانیان پاک گردد.

خلیلی ادامه داد: برای همین بر گردن ما بزرگترهاست تا این جنایات را همچون لالایی در گوش فرزندانمان زمزمه کنیم تا دشمن واقعی خود را بشناسند تا مباد در آینده، دروغ های آن مبنی بر طرفدار حقوق بشر بودن و... را باور کنند.

سمیه باباخانزاده یکی دیگر از شهروندان قمی است که در پاسخ به این سوال گفت: هفته حقوق بشر آمریکایی همانطور که اکنون در آن قرار داریم، از 6 تا 12 تیرماه می باشد که در آن حوادث ناگواری رخ داده است؛ حوادثی که آمریکا به طور مستقیم و غیرمستقیم در آن دست داشته است.

وی افزود: به عنوان مثال؛ درست است که بمباران مردم بی دفاع سردشت که یکی از حواث تلخ این هفته می باشد، توسط صدام لعنتی صورت گرفته است اما بدون پشتیبانی آمریکای هیچ غلطی نمی توانست بکند.

باباخانزداده ادامه داد: امروز صدام به درک واصل شده اما حامیان آن هنوز هم که هنوز است، نفس می کشند و در کمین اند تا لطمات دیگر به کشور و ملت عزیز این بزنند ولی زهی خیال باطل چون فقط کافیست رهبر عظیم الشانمان، گوش چشمی اشاره کنند، آنوقت در همین سرزمین جوانمردانی هستند که خاک دشمن را به توبره بکشند.

لیلا همایی از دیگر شهروندان قمی است که در پاسخ به این سوال گفت: نمی دانم این هفته ای که شما می فرمایید کی می باشد و یا اصلا چه حوادثی در آن رخ داده است.

وی افزود: اصلا مگر آمریکا حقوق بشر سرش می شود که هفته حقوق بشر آمریکایی هم داشته باشیم، مگر اینکه منظورتان از هفته حقوق بشر آمریکایی، نقض حقوق بشر توسط این کشور جنایت کار باشد.

همایی ادامه داد: اگر اینطور باشد، فقط می توانم بگویم که به قدری جنایت در تاریخ این کشور به ثبت رسیده که قابل شمارش نیست، چه در مورد مردم ایران و چه در مورد جهانیان.

محمدصاق عباسی نیز از دیگر شهروندان قمی است که در پاسخ به این سوال گفت: در حال حاضر در هفته حقوق بشر آمریکایی به سر می بریم و به گمانم تا 13 تیرماه ادامه داشته باشد که در آن جنایاتی همچون بمباران سردشت، ترور نافرجام مقام معظم رهبری، زدن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس و حوادث دیگری که الان در خاطرم نیست، رخ داده است.

وی افزود: البته بگویم همین اطلاعاتی هم که دارم مدیون پایگاه بسیجی هستم که در آن عضو می باشم، چون به مناسبت این هفته پوستر، بنر و عکس نوشته چاپ و به در و دیوار پایگاه نصب کرده اند، همچنین برنامه هایی برای اجرا دارد.

عباس ادامه داد: در حالی که در این مدت بنده به شخصه برنامه خاصی از طریق رسانه های جمعی و یا از زبان برخی از مسئولین نشنیده ام؛ دقیقا دو منبعی که بیشترین تاثیر را در بیننده می گذارند، انگار در خوابند یا خود را به خواب زده اند!

حال سوال اصلی اینجاست که بازخوانی ماجراهای پر فراز و نشیب این هفته چه پیامدهایی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که حداقل پیامدی که بازخوانی این جنایات دارد این است که بدانیم باید با چه کسانی سر میز مذاکرده بنشینیم و با چه کسانی حتی فالوده هم نخوریم چه برسد به شام کاری و ناهار کاری و...

.گذشته ها گذشته و هدف خبرنگار ما از نگارش این گزارش نبش قبر کردن نیست، بلکه هدف یادآوری این موضوع است که دشمن اصلی ما کیست و چه جنایت هایی در حق ما کرده و همچنان منتظر فرصت دوباره است تا زهر چندین ساله خود را بریزد.

همانطور که در فوق به آن اشاره شد این تنها یک یادآوری است، چراکه مردم همیشه آگاه و بیدار کشورمان، به خوبی دوست و دشمن خود را می شناسند و به خوبی از وظایف خود در برابر آنها آگاهند؛ امید آن است که برخی از آقایان نیز درس بگیرند...

خلاصه مطلب آن که می توان گفت یکی از اهداف مقام معظم رهبری نسبت به نامگذاری یک هفته در طول سال تحت عنوان هفته «حقوق بشر آمریکایی» یادآوری جنایات ضد بشری دولت آمریکا در ایران و جهان است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۰۷
محمود جانقربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی