اهلِ یقین

شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهلِ یقین است .امام (ره)

اهلِ یقین

شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهلِ یقین است .امام (ره)

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است


منش و دیدگاه های به جای مانده از آن مرد بزرگ حضرت امام خمینی (ره) همچون سرمایه ی گرانقدری روی مردم ما و همه ی جویندگان راه حق و فضیلت، بخصوص جوانان و نوجوانان موحد و مسلمان است . آن حضرت پیرامون شهادت طلبی سخنان زیادی به یادگار گذاشته که در ذیل به چند مورد اشاره می شود : الف : منطق قرآن آن است که ما از خداییم و به سوی او می رویم:مسیر اسلام ، شهادت در راه هدف است و اولیای خدا (ع) شهادت را یکی پس از دیگری به ارث می برند و جوانان متعهد ما برای نیل به شهادت، در راه خدا درخواست دعا می کرده و می کنند . ب: شهادت سعادت جوانان و رمز پیروزی : جوان های ما شهادت را سعادت می دانند . این رمز پیروزی آنهاست .ج: جوانان شهادت طلب : جوان های ما شهادت را می خواهند . همین امروز هم که من این بیرون ایستاده بودم یک جوان برومندی فریاد می کرد از آنجا که شما دعا کنید که من شهید بشوم" د: استقبال از شهادت : جوانان ما شهادت را استقبال می کردند همان طور که در صدر اسلام سربازهای اسلام شهادت را استقبال می کردند .

فرهنگ ایثار و شهادت از دیدگاه مقام معظم رهبری
 

« حضرت آیت الله خامنه ای » فرمانده ی معظم کل قوا، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای درخصوص فرهنگ ایثار و شهادت می فرماید:پاسدارانقلاب اسلامی، آگاهانه راه حسین(ع) را که ادامه ی راه انبیاء الهی است، انتخاب می کند و در این راه، فروغ خون حسین(ع) و شهیدان گلگون کفن کربلا را چراغ راه خویش قرارمی دهد( پیام رهبری به سمینار سراسری سپاه، 1362 )آیت الله خامنه ای در سخنرانی در جمع فرماندهان و بسیجیان لشکر 27 محمدرسول الله (ص) فرمودند:" درس های عاشورا جدا است، درس شجاعت و درس چه و درس چه؛ از درس های عاشورا مهمتر؛ عبرت های عاشورا است ."
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۸:۰۴
محمود جانقربانی
سیدالشهدا پشت و پناهت













زندگی اش در سه خط خلاصه می شد:

از داقداق آباد تا پادگان اشنویه.

شروع؛ بهار 43.

پرواز؛ بهار 63.

گفتم: «نیومده، فکر رفتن کردی؟ می شه دیگه منو تنها نذاری؟»

دستشو روی شانه ام گذاشت و گفت: «مادر جان! جبهه امروز به من و دیگران نیاز داره. شاید فردا دیر باشه. شما که دلت نمی خواد ...»

دستم رو روی شانه اش گذاشتم و گفتم: «سیدالشهدا پشت و پناهت!»

خندید و گفت: «سلامتو بهش می رسونم!»


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۳ ، ۱۶:۳۶
محمود جانقربانی


رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر در سال ۱۳۹۲ گسترش سنت خوب افطاری‌های ساده در مساجد و خیابان‌ها را در ماه مبارک رمضان تحسین کردند و با انتقاد از اسراف و زیاده‌روی در برخی افطاری‌ها فرمودند: مناسب است سنّت دادن افطاری‌دادن‌های ساده در مساجد و معابر عمومی مورد توجه همه‌ی کسانی قرار گیرد که در ماه رمضان، نیتِ بذل و بخشش و گشاده‌دستی دارند.
به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR از مخاطبان خود می‌خواهد تا تصاویر و فیلم‌هایشان را از «افطاری‌های ساده» در محله یا شهر خود به آدرس info@khamenei.ir  بفرستند تا در این پایگاه اطلاع‌رسانی منتشر شود.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/26872/eftarisade.jpg
امید است با نشر این تصاویر قدمی در راه ترویج و گسترش این سنت شایسته برداشته شود.
مشاهده‌ی بخش اول تصاویر فراخوان عکس افطاری ساده


دریافت صوت بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره «افطاری ساده»
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۳ ، ۱۶:۱۱
محمود جانقربانی

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مملو از آیات قرآنی است و این خصیصه از دیرباز با بیانات ایشان گره خورده است؛ به‌طوری‌که سخنرانی‌ها و دروس ایشان با تکیه بر مبانی و مفاهیم قرآنی شکل می‌گرفته است. سلسله جلسات معرفتی ایشان در ماه رمضان سال ۱۳۵۳ که بعدها با عنوان «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» منتشر گردید، شاهدی بر این مدعا است. این روش ایشان در استفاده از آیات و مباحث قرآنی در دوران رهبری نیز ادامه یافت. پایگاه اطلاع‌رسانی Khamenei.ir به مناسبت ماه مبارک رمضان که ماه بهار قرآن است، قصد دارد در سلسله مطالبی «پرکاربردترین آیات قرآن در کلام رهبر انقلاب» را مورد بررسی قرار دهد. یادداشت زیر نخستین قسمت از این مطالب است.
 
ممکن است برای شما این سؤال پیش آمده باشد که رهبر انقلاب کدام آیات را بیشتر در سخنرانی‌های خود استفاده کرده‌اند؟ آیه‌ی «نصرت الهی» بیشترین تکرار را در بیانات منتشر شده در دوران رهبری ایشان داشته است:
«الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَرِهِم بِغَیرِ حَقٍ إِلا أَن یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاس بَعْضهُم بِبَعْضٍ لَهُدِّمَت صوَمِعُ وَ بِیَعٌ وَ صلَوَتٌ وَ مَسجِدُ یُذْکرُ فِیهَا اسمُ اللَّهِ کثِیراً وَ لَیَنصرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِىُّ عَزِیزٌ» (آیه‌ی ۴۰ سوره‌ی مبارکه‌ی حج)
آیات ۳۹ تا ۴۶ سوره‌ی مبارکه‌ی حج
«آنان که از خانه‌هاى خود به ناحق اخراج شدند (و جرمى نداشتند) جز آن‌که مى‌گفتند: «پروردگار ما خداى یکتاست» و اگر خداوند برخى از مردم را با برخى دیگر دفع نمى‌کرد (در هر عصرى کفار را از مجتمع دینى و امکنه‌ی مذهبى به وسیله‌ی مؤمنین دفع نمى‌کرد) البته دیرهاى راهبان و کلیساهاى ترسایان و کنشت‌هاى جهودان و مسجدهاى مسلمانان که بسیارى از اوقات نام خدا در آن‌ها ذکر مى‌شود ویران مى‌گردید. و بى‌تردید خدا هر که را که او را یارى مى‌کند یارى خواهد کرد، همانا خدا نیرومند و شکست‌ناپذیر است.»

این آیه در مجموع بیانات منتشر شده از رهبر انقلاب، حدود ۶۷ بار تکرار شده است که اگر آیات هم مضمون با آن را نیز به این تعداد اضافه کنیم بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۳ ، ۱۸:۱۱
محمود جانقربانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار خانواده‌های معظم شهیدان هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهیدان و جانبازان شهر تهران، با تأکید بر نیاز جامعه و کشور به درک و پیگیری پیام شهیدان، ادامه وفاداری ملت به راه نورانی و پرطراوت شهیدان را زمینه‌ساز استمرار شکست توطئه‌های سلطه‌گران خواندند و با اشاره به حوادث منطقه از جمله عراق افزودند: آنچه در عراق می‌گذرد، جنگ «تروریسم و دلبستگان به غرب» با «مخالفان تروریسم و طرفداران استقلال ملتها» است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۹:۰۵
محمود جانقربانی