اهلِ یقین

شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهلِ یقین است .امام (ره)

اهلِ یقین

شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهلِ یقین است .امام (ره)

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

  •  
  •  
اعلامیه حقوق بشر به عنوان مفهومی جهان شمول پس از جنگ جهانی به دلیل جنایتهای صورت گرفته در این نبرد خانمان سوز و گسترده در سال ۱۹۴۸رسما توسط مجمع عمومی ملل متحد در پاریس تصویب و اعلام شد.

 

به گزارش عصر همدان، از آن تاریخ تاکنون این اعلامیه دست مایه اساسی برای بهره برداری گسترده زورمداران و کشورهای متوحشی که هیچ ارزشی برای هیچ نوعی ازبشر قائل نیستند قرار گرفته است.

اساس اعلامیه حقوق بشری در حالی در واکنش به جنایتهای بی سابقه جنگ جهانی دوم بنا گذاشته شد که پیش از آن و از آغاز عصر روشنگری در دنیای غرب فلاسفه آنگلوساکسون با تلاش در جهت تضعیف دین و قوانین دینی به دنبال حاکمیت حقوق انسان مدارانه و اومانیستی در عرصه تفکر و اندیشه بودند.

مسئله اعلامیه حقوق بشر خود از زمانی و از جایی آغاز شده بود بعدها دلیل و علت بسیاری از کشتارهای وسیع شد.

به عبارت دیگر آنان که اعلامیه حقوق بشر را تدوین کردند مبنا و اساس این اعلامیه را بر اساس تفکراتی بنا نهادند که این نگرش خود بوجود آورنده جنگ جهانی دوم بر محوریت اصالت سود ، لذت و و در یک کلام اصالت انسان بوده است.

حقوق بشر غربی و آمریکایی بر محوریت اصالت سود،قدرت و لذت هیچ محدوده ای جز ارضای نفس و نفسانیت انسان بریده از خدا برای خود نمیشناسد.

در حالی که اعلامیه حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ در ظاهر واکنشی به جنگ و خونریزی شنیع جنگ جهانی بود اما در باطن کسانی این اعلامیه را برای بشر نوشتند که خود جانیان و بانیان اصلی جنایتهای جنگ جهانی بودند.

آمریکایی که خود برای اولین بار بدون اینکه ضرورتی داشته باشد با استفاده از دو بمب اتمی جان صدها هزار نفر و چندین نسل را در ژاپن گرفت یکی از نویسندگان اصلی این اعلامیه بشمار میرفت.

پس از تصویب این اعلامیه همواره حقوق بشر و مبحث آزادی و حقوق انسانها دست آویز و ملعبه ای بسیار مهم و البته تکراری برای فشار آمریکا بر کشورهای مستقل بدل شده است.

آمریکا به عنوان تنها استفاده کننده از سلاح کشتار جمعی اتمی،عامل و اساس بسیاری از کودتاها در جهان،دارای سابقه کشتار فجیع در جنگ ویتنام و ناقض تمامی اصول بنیادین و ابتدایی نوع انسان در سراسر گیتی امروز به مدد بوق های رسانه ای خود مدعی حقوق بشر است.

ایران عزیز که همواره به دلیل جایگاه  ژئواستراتژیک در قرنهای گذشته مورد طمع استعمارگران قرار داشته پس از جنگ جهانی اول رفته رفته موقعیتی مهم در محاسبات استعمارگر قرن  اخیر یعنی آمریکا پیدا کرد.

در بیش از صد سال گذشته همواره حقوق بشر ایرانیان مورد تعدی و تجاوز آمریکا بزرگترین ناقض قوق بشر قرار گرفته است.

در سالهای پیش از انقلاب اسلامی آمریکایی ها با ایجاد و حمایت از حکومت دست نشانده و دیکتاتور در ایران به نوعی حقوق بشر ایرانیان را مورد تعدی قرار دادند و در سالهای پس از انقلاب با حمایت از تعدی ، ترور و تجاوز کشور عراق این دشمنی را به نقطه ای آشکار و غیر قابل انکار ارتقا دادند.

از هفتم تیر تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتلعام و کشتار انجام شد؟ چقدر زن، کودک، عالِم، سیاستمدار، بهوسیلهی عوامل آمریکا آماج این جنایتها قرار گرفتند؟ اگر طرّاح این حوادث هم سرویسهای امنیّتی آمریکا و غرب نبودند، حدّاقل کمککننده بودند؛ حدّاقل تشویقکننده بودند. این دشمنها را بشناسیم.

این سخنان رهبر انقلاب سر آغاز حرکتی به نام هفته حقوق بشر آمریکایی در کشور در جهت شناساندن جنایتهای آمریکا یا همان نام اصلی آن یعنی حقوق بشر آمریکایی شد.

جنبش وحرکتی که سعی دارد واقعیت و ماهیت اصلی شعارهای فریبنده و پروپاگاندای رسانه ای استکبار در خصوص حقوق بشر را آشکار کند.

حقوق بشری که مبنایش اصلات سود ، لذت و قدرت برای بشر آمریکایی است نتیجه ای جز جنایت برای ایرانیان و مسلمان نخواهد داشت.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۹ ، ۲۲:۲۹
محمود جانقربانی

 

 

حقوق بشر آمریکایی

همزمان با تغییرات در جوامع بشری بسیاری از واژگان و تعاریف حقوقی و غیر آن تغییر یافته است، در جهان کنونی که ریاست جمهوری یکی از بزرگترین کشورهای جهان در دستان افرادی لوده و فاقد شخصیت جهت سکانداری یک کشور است چگونه می‌توان انتظار داشت بسیاری از عناوین مهم در تاریخ بشریت کاملا در عمل بالعکس نام آن است.

منظور حقوق بشر است که مهمترین رکن حقوق افراد در تعامل با دولت یا دولت‌ها است. ما در عصر حاضر شاهد حقوق بشری هستیم که صرفا اگر حقی از آمریکا و متحدانش تضییع گردد کاربرد دارد و نهادهای متولی بین المللی در دفاع از آن از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، مانند سازمان ملل متحد که عملا به یکی از بی خاصیت ترین نهادهای دنیا تبدیل گردیده است و صرفا هر از چند گاهی شاهد صدور بیانیه‌های آن سازمان هستیم که خصوصا در سال‌های اخیر در ضعیفترین موضع خود است.

حال وفق حقوق بشر آمریکایی اگر هر شخص و یا کشوری کوچکترین مخالفتی با رژیم جنایتکار آمریکا و اسراییل غاصب از دیدگاه حقوق بشر آمریکایی فاقد هر گونه حق و حقوق است. مثال روشن این جریان وضعیت یمن و یمنی‌ها است که با توجه به کشتار وسیع نهادهای بین المللی چشمان خود را بر آن بسته‌اند، چون با ماهیت حقوق بشر آمریکایی تضاد دارد، اصولا در حقوق بشر آمریکایی جای ظالم و مظلوم تغییر یافته و این تغییر مضحک مورد تایید مجامع بین المللی است. این است تعریف و ماهیت حقوق بشر آمریکایی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۹ ، ۲۲:۲۸
محمود جانقربانی
به بهانه هفته «حقوق بشر آمریکایی»؛

 

هدف از نامگذاری هفته «حقوق بشر آمریکایی» چیست؟

یکی از اهداف مقام معظم رهبری نسبت به نامگذاری یک هفته در طول سال تحت عنوان هفته «حقوق بشر آمریکایی» یادآوری جنایات ضد بشری دولت آمریکا در ایران و جهان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت کریمه، ترور نافرجام مقام معظم رهبری، شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی، شهید محراب، بمباران سردشت و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس!!

جنایات تلخ و هولناکی که در فوق به آن ها اشاره شد، از 6 تا 12 تیرماه، علیه ملت ایران، توسط افرادی صورت گرفته است که با این ملت دشمن خونی بوده و هرگز با آنها کنار نخواهند آمد؛ همان افرادی که دَم از حقوق بشر می زنند، در حالیکه خود بویی از آن نبرده اند.

این جنایات به قدری هولناک و غم بار بودند که هیچ گاه از خاطر ملت ایران زدوده نخواهند شد، چراکه با گذشت چند سال از این جنایت دهشتناک آثار هولناک ناشی از آن هنوز التیام نیافته است! لذا هنوز هم که هنوز است قلب ملت ایران با مرور آن خاطرات تلخ آکنده از غم و اندوه می گردد.

لذا لازم و ضروری است که مسئولین از طریق تریبون و رسانه های جمعی و... این جنایات را فریاد بزنند تا نسل جوان، جنایات هولناکی که آمریکای خونخوار علیه ملت ایران انجام داده است را با تمام وجود درک کرده و دشمن دیرینه و خونی خود را بیشتر بشناسند.

همان گونه که رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) فرموده اند؛ دنیایی که چشم بر این جنایت‌های وقیحانه می‌بندند،نمی‌تواند ادعا کند که طرفدار حقوق بشر است و نمی‌تواند امیدوار باشد که خواهد توانست با تروریسم رو به رشد در دنیا مقابله کند،اینها خود مشوق تروریسم‌اند.

در همین راستا خبرنگار کریمه، با چند تن از همشهریان عزیز قمی به گفتگو نشست که خواندنش خالی از لطف نیست.

زهرا خلیلی یکی از شهروندان قمی، در پاسخ به این سوال که آیا می داند هفته حقوق بشر آمریکایی، کی و چه حوادث ناگواری در آن رخ داده است، گفت: اطلاع چندان دقیقی از آن ندارم، فقط می دانم که ترور نافرجام رهبر عزیزمان که موجب شد تا دست مبارکشان دچار آسیب گردد، نمادی از حقوق بشر آمریکایی است.

وی افزود: اما این آمریکای خونخوار، آنقدر جنایات وحشتناک در طول تاریخ خود به ثبت رسانده که محال است نه تنها از ذهن ملت ایران، بلکه از ذهن جهانیان پاک گردد.

خلیلی ادامه داد: برای همین بر گردن ما بزرگترهاست تا این جنایات را همچون لالایی در گوش فرزندانمان زمزمه کنیم تا دشمن واقعی خود را بشناسند تا مباد در آینده، دروغ های آن مبنی بر طرفدار حقوق بشر بودن و... را باور کنند.

سمیه باباخانزاده یکی دیگر از شهروندان قمی است که در پاسخ به این سوال گفت: هفته حقوق بشر آمریکایی همانطور که اکنون در آن قرار داریم، از 6 تا 12 تیرماه می باشد که در آن حوادث ناگواری رخ داده است؛ حوادثی که آمریکا به طور مستقیم و غیرمستقیم در آن دست داشته است.

وی افزود: به عنوان مثال؛ درست است که بمباران مردم بی دفاع سردشت که یکی از حواث تلخ این هفته می باشد، توسط صدام لعنتی صورت گرفته است اما بدون پشتیبانی آمریکای هیچ غلطی نمی توانست بکند.

باباخانزداده ادامه داد: امروز صدام به درک واصل شده اما حامیان آن هنوز هم که هنوز است، نفس می کشند و در کمین اند تا لطمات دیگر به کشور و ملت عزیز این بزنند ولی زهی خیال باطل چون فقط کافیست رهبر عظیم الشانمان، گوش چشمی اشاره کنند، آنوقت در همین سرزمین جوانمردانی هستند که خاک دشمن را به توبره بکشند.

لیلا همایی از دیگر شهروندان قمی است که در پاسخ به این سوال گفت: نمی دانم این هفته ای که شما می فرمایید کی می باشد و یا اصلا چه حوادثی در آن رخ داده است.

وی افزود: اصلا مگر آمریکا حقوق بشر سرش می شود که هفته حقوق بشر آمریکایی هم داشته باشیم، مگر اینکه منظورتان از هفته حقوق بشر آمریکایی، نقض حقوق بشر توسط این کشور جنایت کار باشد.

همایی ادامه داد: اگر اینطور باشد، فقط می توانم بگویم که به قدری جنایت در تاریخ این کشور به ثبت رسیده که قابل شمارش نیست، چه در مورد مردم ایران و چه در مورد جهانیان.

محمدصاق عباسی نیز از دیگر شهروندان قمی است که در پاسخ به این سوال گفت: در حال حاضر در هفته حقوق بشر آمریکایی به سر می بریم و به گمانم تا 13 تیرماه ادامه داشته باشد که در آن جنایاتی همچون بمباران سردشت، ترور نافرجام مقام معظم رهبری، زدن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس و حوادث دیگری که الان در خاطرم نیست، رخ داده است.

وی افزود: البته بگویم همین اطلاعاتی هم که دارم مدیون پایگاه بسیجی هستم که در آن عضو می باشم، چون به مناسبت این هفته پوستر، بنر و عکس نوشته چاپ و به در و دیوار پایگاه نصب کرده اند، همچنین برنامه هایی برای اجرا دارد.

عباس ادامه داد: در حالی که در این مدت بنده به شخصه برنامه خاصی از طریق رسانه های جمعی و یا از زبان برخی از مسئولین نشنیده ام؛ دقیقا دو منبعی که بیشترین تاثیر را در بیننده می گذارند، انگار در خوابند یا خود را به خواب زده اند!

حال سوال اصلی اینجاست که بازخوانی ماجراهای پر فراز و نشیب این هفته چه پیامدهایی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که حداقل پیامدی که بازخوانی این جنایات دارد این است که بدانیم باید با چه کسانی سر میز مذاکرده بنشینیم و با چه کسانی حتی فالوده هم نخوریم چه برسد به شام کاری و ناهار کاری و...

.گذشته ها گذشته و هدف خبرنگار ما از نگارش این گزارش نبش قبر کردن نیست، بلکه هدف یادآوری این موضوع است که دشمن اصلی ما کیست و چه جنایت هایی در حق ما کرده و همچنان منتظر فرصت دوباره است تا زهر چندین ساله خود را بریزد.

همانطور که در فوق به آن اشاره شد این تنها یک یادآوری است، چراکه مردم همیشه آگاه و بیدار کشورمان، به خوبی دوست و دشمن خود را می شناسند و به خوبی از وظایف خود در برابر آنها آگاهند؛ امید آن است که برخی از آقایان نیز درس بگیرند...

خلاصه مطلب آن که می توان گفت یکی از اهداف مقام معظم رهبری نسبت به نامگذاری یک هفته در طول سال تحت عنوان هفته «حقوق بشر آمریکایی» یادآوری جنایات ضد بشری دولت آمریکا در ایران و جهان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۹ ، ۲۲:۲۷
محمود جانقربانی

 

 
 
 
 
 
 

دانلود

به بهانه ی هفته حقوق بشر آمریکایی

ببینید قسمتی از خشونت های مدعیان حقوق بشر با سیاه پوستان ساکن در آمریکا

برای مشاهده ویدیو های بیشتر به کانال صداوسیمای قم در پیام رسان سروش مراجعه کنید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۹ ، ۲۲:۲۷
محمود جانقربانی

 

دبیرخانه مردمی حقوق بشر آمریکایی فراخوان پنجمین دوره جشنواره علمی و هنری «افشای حقوق بشر آمریکایی» را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه مردمی افشای حقوق بشر آمریکایی، دکتر اسماعیل آجرلو دبیر این جشنواره ضمن اعلام این خبر افزود: این دبیرخانه مردمی پنجمین دوره جشنواره حقوق بشر آمریکایی را در گرایش‌های هنری و رسانه‌ای به همراه اولین مسابقه ملی حقوقی یا موت کورت را با موضوع «تروریسم هنری- رسانه ای آمریکا» فراخوان نموده است.

آجرلو افزود: موضوع محوری این دوره تروریسم هنری- رسانه‌ای پیرامون ترور سپهبد شهید سلیمانی است که به شکل ویژه به عملکرد اینستاگرام در حذف و سانسور آثار هنری و رسانه‌ای در ایام شهادت شهید سلیمانی می پردازد.

مسئول دبیرخانه مردمی حقوق بشر آمریکایی ادامه داد: مهلت ثبت نام گروه‌های علمی و حقوقی برای شرکت در مسابقه ملی مطالبه گری حقوقی پیرامون تروریسم هنری- رسانه‌ای آمریکا در ایام ترور شهید سلیمانی تا روز ۲۵ تیر ماه است. در بخش هنری و رسانه‌ای نیز گروه‌های کارشناسی ضمن رصد بهترین آثار هنری و رسانه‌ای در موضوع شهادت شهید سلیمانی، برگزیدگان را مشخص و تقدیر خواهند نمود.

گفتنی است علاقمندان جهت کسب اطلاع از پنجمین دوره جشنواره علمی- هنری افشای حقوق بشر آمریکایی و همچنین شرکت در مسابقه ملی یا موت کورت تروریسم هنری رسانه‌ای آمریکا می‌توانند به دبیرخانه مجازی به آدرس  www.us-humanrights.com مراجعه نمایند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۹ ، ۲۲:۲۴
محمود جانقربانی